Organisatiematrix
organizational alignment design
De organisatiematrix van KloosterVision is een praktisch model dat de samenhang binnen jouw organisatie of onderneming in kaart brengt. De matrix bestaat uit negen vlakken, gebaseerd op inzichten uit verschillende modellen en theorieën, zoals de Triple Bottom Line, het 7S-model en de Golden Circle. Elke bouwsteen belicht een cruciaal aspect voor de organisatie, met potentieel als centrale factor. Hieronder valt onder andere de kennis, competenties en het leervermogen van de mensen die beweging en vooruitgang in jouw organisatie mogelijk maken. Door de vlakken in verschillende richtingen te analyseren, ontstaan zeven paden (zie hieronder).
1) branding visie – motivatie – boodschap
2) marketing aanbod – potentie – vraag
3) bedrijfsvoering strategie – proces – groei
4) beleid visie – aanbod – strategie
5) mens & organisatie motivatie – potentie – proces
6) winst boodschap – vraag – groei
7) kwaliteit visie – potentie – groei
VISIE
AANBOD
STRATEGIE
MOTIVATIE
POTENTIE
PROCES
BOODSCHAP
VRAAG
GROEI